Korad Deminas Yunie

Alla inlägg under april 2011

Av deminasyunie - 17 april 2011 23:19

Idag har jag och Yunie varit på sök kurs i Upplands Väsbys skogar för instruktören Birgitta Färdeman Glad. Vi var fem ekipage men flera personer så idag fick alla hundarna verkligen jobba så mycket tassarna bar dem . Yunie gjorde sex stycken sökskick och det var väl endast ett utav dem hon tänkte sticka iväg på andra äventyr. Men jag hade visselpipan med mig så det löste sig ändå Tungan ute. Alla fick hjälpas åt att vara figuranter åt varandras hundar Glad. Det var några rottweiler, 1 reisensnauser, 1 Welsh springer spaniel, samt jag tror det var en leonberger. Kameran hann man ju knappt fotografera Yunie alls med när hon skulle springa iväg på söket för när man tryckte av var objektet långt in i skogen redanTungan ute. Som belöning hade jag korv med till Yunie. Hon fick låna ett SBK-täcke från Birgitta för vi ska beställa ett eget. Efter kursen så var hon rätt så speedad men jag gick en kort promenad med henne sen så var hon ganska lugn resten av kvällen.  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards