Korad Deminas Yunie

Alla inlägg under november 2011

Av deminasyunie - 3 november 2011 23:00

 f: 1999-04-22
† 2011-11-03

Jag har haft förmånen att lära känna denna underbara rottweilertik under en månad kom vi riktigt nära varandra. För mig blev ”mormor” Vera en vän som alltid kommer finnas med mig som en av de bästa. Den senaste månaden har vi praktiskt taget delat många stunder tillsammans jag och älskade Vera. Hon kämpade tappert oavsett vad. Enormt hjärta hade hon också. Jag sov tillsammans nästan hela hennes sista månad i livet och ingen snarkar så speciellt som älskade Vera, vissa nätter kunde man nästan inte sova men nu är saknaden stor då man inte hör hennes snarkningar från soffan den sista veckan. Jag hade försökt att lova mig själv att vara stark för Helenas skull och inte gråta, men när Helena och Lotta kom hem så brast allt och jag grät som aldrig förr. Att man kan fästa sig så vid en så underbar hund är näst intill otroligt men jag har fäst mig vid dig älskade Vera. Men du är ju även Yunies mormor Vera. När jag skriver den här minnestexten till dig så lyssnar jag på Ted Gärdestads ” För Kärlekens skull”. En textrad är ”Du lyser som kärlekens guld för kärlekens skull” och det är verkligen du för den kärleken och tålamod du visade både valpar och vuxna hundar är guld värd. Det sista du åt var rester av min lasagne och torkad kycklingfilé som jag haft med mig.
Jag är otroligt tacksam att jag fick lära känna dig och dela allt med dig. Du hade dina idéer angående maten och ibland hade vi vårt mys/matstunder i ditt hörn i soffan. Tomrummet efter dig är stort och du fattas oss älskade Vera, vila i frid bland de dina i Nangijala.Vi är många som saknar dig bla Helena, jag, Yunie och Scirocco mfl.




2010-09-12


Ovido - Quiz & Flashcards