Korad Deminas Yunie

Alla inlägg under januari 2012

Av deminasyunie - 3 januari 2012 23:00

Efter vi flyttade tillbaka hem igen från kennelmamma Helena med sina rottisar har Yunie börjat okynnesskälla mer utomhus   . Igår drog jag mig till minnes om en snäll korrigering för att få henne att sluta med att väcka halva kvarteret så gick jag och hämtade blomsprutan och fyllde den med vatten  . Naturligtvis började Yunie skälla igen och då gick jag återigen ut och denna gång med blomsprutan bakom ryggen. Hon fick en dusch av den och se där hon både förvånad och tyst   ! Jag körde även minivariant med den ”Bliw-tricket” nere vid Enhagen när Bamse skulle sno saker ur mina fickor och även där fungerade det i alla fall hyfsat. På morgonen var jag och Yunie ute typ 3 timmar och 15 minuter.  Sen på eftermiddagen följde mamma med mig och Yunie på 1 timmes promenad.

Ovido - Quiz & Flashcards