Korad Deminas Yunie

Alla inlägg under februari 2012

Av deminasyunie - 6 februari 2012 23:15

Jo, som ni vet brukar min älskade busunge prinsessan Deminas Yunie gilla att rymma och nu tyckte hon väl att det varit rätt längesen och eftersom hon varit opererad så är det ju ordinerat stillsamma koppelpromenader. Ni som känner Yunie vet ju hur ”stillsam” hon kan vara ibland. I lördags åt vi köttfondue och pappa hade ställt fonduegrytan med oljan kvar än så länge ute runt husknuten. Gissa vem ...som såg den igår kväll när vi skulle ut på sista kvällskissrundan och hon praktiskt taget ”dök” ner i grytan och tog sig några slurpar. Innan på dagen hade hon smitit ut när pappa glömt att stänga barngrinden ut till hallen ordentligt så hon rusade ut och tog sig en liten springrunda i trädgården. Idag så hade grind/planket blåst upp under natten ut mot vägen och jag missade att titta om där var stängt då passade busungen på igen. Hon hade nämligen INTE glömt den fantastiska köttsmakande oljan som hon fick smak på igår (tack och lov) kan jag nu säga såhär i efterhand eftersom det var lättare att få tag på rymmaren som stannade där. Jag var tydligen förutseende idag för jag var påpälsad med både mössa, vantar och täckbyxor så jag slapp ju frysa under jakten på hunden och som bonus hade jag ju levergodis i fickorna. Behöver jag säga att bantning är inte Yunies grej för Bosse tyckte hon kunde gå ner 1-2 kg. Alltså Yunie har uppfunnit en ny metod - ”Oljebantning med köttsmak.
 
I morse gick vi till Enhagen och var ute ca 1,5 timme.
 
På eftermiddagen ringde Helena med Mika och eftersom de var utanför så skyndade jag mig att klä på mig ytterkläderna samt göra iordning Yunie för promenaden så möttes vi upp och gick ca 1 timmes promenad tillsammans.
 
Till middag åt jag Asiatiskt kryddad kyckling med sallad som jag gjort själv. På kvällen gick jag och Yunie en sväng runt kvarteret.

Ovido - Quiz & Flashcards