Korad Deminas Yunie

Alla inlägg under april 2012

Av deminasyunie - 27 april 2012 22:00

Idag på morgonen gick vi skogsrundan och på eftermiddagen gick vi hela skogen plus vid Enhagen. Jag och Yunie hade sällskap av Cavallier King Charles spanieln Kalle och det gick jättebra. Både Yunie och Kalle var trötta när de kom hem. Vi mötte Gunilla och Rufus också på eftermiddagen. På kvällen firades mormor ute på restaurang Madonna. Vår familj & min morbrors familj. God mat men servicen kunde man ju diskutera. En som blev glad i alla fall var Yunie när vi kom hem.  

Av deminasyunie - 26 april 2012 19:00

Idag var det åter igen dags för vaccination på vår katt Tussen och då väljer ju vi självklart att gå till Täby Kyrkbys veterinär Bosse    och jag kan inte annat än ge honom 5 guldstjärnor för bra och cool attityd mot Tussen som inte brukar vara så trevlig och lugn hos veterinärer överhuvud taget. Han tar helt enkelt bara ur Tussen ur buren och hon gjorde ingen fluga förnär och jag var tvungen att säga att hon inte brukar vara lika trevlig som hennes son Totte. Då tycker Bosse att vi ska hämta tratt men det säger jag att då blir det nog inte alls bra och han går iallafall och hämtar trädgårdshanskar som han tyckte jag kunde ha använing av men jag sa - "Nä jag klappar henne lite i nacken och så går det nog bra. Var på Bosse säger -"Tänk om hon biter dig?" Var på jag säger "Då får hon väl göra det då! Men inga problem alls för Tussen satt och sov medan jag klappade henne medan Bosse undersökte och vaccinerade henne.        Jag måste  säga att jag blev imponerad! Någon som blev glad iallafall var Yunie när vi kom hem med Tussen från Bosse som pep och pussade Tussen av glädje att träffas igen. 


Annars har jag varit ute på två timmars promenad idag och på eftermiddagen träffade vi Gunilla med Rufus.

Av deminasyunie - 3 april 2012 17:04

Idag var det dags igen! Yunie var ute i trädgården för jag trodde pappa tätat hela bakom buskarna med armeringsjärn men det fick jag ju erfara att så var ju inte fallet han hade bara tätat där hon hade sin senaste utflykt i busken. På eftermiddagen var pappa hemma och sitter och pratar i telefonen med en kollega och rätt som det var säger han – ”Där är Yunie” – YUNIE har SMITIT genom buskarna igen och var ute på kattjakt denna gång igen! Det var bara att ta på sig närmaste skor och ta med första bästa påse som har godis med sig och gå ut och ropa på henne. Den här gången skötte hon sig och kom på en gång. Men nu som sagt har jag inspekterat var rymmaren har sin tillflykt så vi får köpa ytligares en snutt rullstängsel och sätta upp där. På eftermiddagen träffade vi Gunilla med Rufus/Vera när vi skulle gå och möta Helena och Mika som vi gick en promenad med. Sen gick jag och Yunie en lite kortare runda efter det, sen har Yunie snarkat gott efter det.

Av deminasyunie - 2 april 2012 16:49

Igår började Yunie löpa så nu blir det lite andra promenadrundor. På morgonpromenaden träffade vi Madeleine med Prima. På eftermiddagen gick vi först 1 timme själva och sen gick vi ytligare 1 timme med sällskap av Helena med Mika. Så idag har Yunie verkligen fått röra på sig.

Skapa flashcards