Korad Deminas Yunie

Alla inlägg under februari 2013

Av deminasyunie - 18 februari 2013 17:45

På eftermiddagen gick jag och Yunie till fram och tillbaka till Erikslund på ca 1 timme . Är inte lika öm i fötterna med de nya hålfotsinläggen iallafall. Det började snöa när vi gick längst vägen och vi möter bussen som vanligt. När den åker förbi ser jag att Yunie vänder huvudet och tittar längtansfullt mot bussen och tycks tänka, matte kunde inte vi ha hoppat på bussen?.

Av deminasyunie - 15 februari 2013 16:56

Idag på morgonpromenaden var allt frid och fröjd med hela hundgänget tills vi möter en dvärgsnauser min sin husse. Alla hundar får hälsa på den men jag släpper inte fram Yunie förrän alla fått hälsa och Yunie hälsar helt vänligt och då plötsligt fräser dvärgsnausern ifrån till Yunie som endast gjort en lekinvit och inte alls varit otrevl...ig. Då säger hussen till mig – ”Du håller väl i din hund?” Jag har Yunie kopplad som har backat för längesen. Han ville insinuera att Yunie varit otrevlig och tänkte bita hans hund?! Men då växte mina djävulshorn fram och mina ögon blev svarta som kol och undertänderna åkte fram. När jag är i den sinnesstämningen är jag inte go att tas med. Jag fräser ifrån och säger – Det var i alla fall inte min hund som började så håll du reda på din hund! Vi var ett gäng på säkert 8-10 hundar med mattar och hussar. Yunie hade lekt med alla dem tidigare och de höll med mig om att jag hade rätt. Dessutom som vi sa att då hade hon väl gjort något mot alla hundar i gruppen tidigare? Men som sagt vi gick ”segrande ur den striden” och den hussen med dvärgsnausern fick så snällt ge sig. Trodde han att jag var svarslös så gick han på ett stort minfält!

Glömde ju skriva igår att vi träffade en pappa och hans barn i en pulkabacke. Yunie pussade både pappan och barnen. Så frågade han om jag skulle ta valpar på henne och det måste ju betyda att han tyckte om henne eller hur?
På eftermiddagen idag så gick jag och Yunie ner till Arken Zoo och hade lite miljö och socialträning. Det gick bra och hon skötte sig utan snatterier den här gången. Vi köpte laxolja, fyra ess b – vitamin samt ett vomkex till Yunie. Sen promenerade vi hemåt igen.

Av deminasyunie - 14 februari 2013 19:57

Natten till idag ramlade stackars Yunie ur sängen med ett brak, men hon hoppade snabbt upp igen. Idag är det en sån dag som inte tillhör de bättre dagar  . Hade igår beställt en sjukresa till ortopeden för att äntligen få mina nya hålfotsinlägg och skor   . Taxiresan var beställd till 12:50.. Klockan 12:57 ingen taxi !? Hade en tid 13:30 Ringer resegarantin 13:10   , jippi de skulle skicka en taxi om 8 minuter och klockan tickar på och fortfarand...e yttligare 15 minuter senare   .
Fortfarande ingen ny taxi så jag fick ringa till sjukbesöket och säga att jag blir försenad och att jag kommer när jag kommer   ..

Nu börjar jag bli både arg och helt vansinnig eftersom jag väntat på det här sen november   . Jag ringer för 3:e gången till resegarantin och typ när taxin kommer så lyckas Yunie smita   när jag ska hämta väskan som jag naturligtvis glömde när jag slängt in Yunie efter hundjakten. Tack och lov hade hon vett att förstå att matte ville med sin taxi    som jag väntat på och jag kom väl dit 1 timme senare än vad jag tänkt så det blev ju inte mycket till återbesök    eftersom ortopeden skulle iväg men tog sig tid iallafall.


Är det någon som vill byta dag med mig idag? Jo, jag älskar Yunie fortfarande men taxi ligger inte lika högt upp på den listan. Hoppas ni haft en bättre Alla Hjärtans Dag än vad jag har, KRAM!

Av deminasyunie - 11 februari 2013 17:19

Tränat brukslydnad med Yunie och idag blev det fokus på inkallningsövningar och det gick riktigt hyfsat när hon koncentrerar sig på det hon ska tänkas göra :). Sen blev det tanketräning för mig hur jag ska belöna Yunie för att hon ska välja mig och inte något annat och även jag lyckades rätt så bra idag ;)

Av deminasyunie - 9 februari 2013 16:00

Idag gick jag och Yunie en eftermiddagspromenad till Erikslund och tillbaka hemåt igen på 1timme och 20 minuter. Hade bättre skor idag när jag gick men det känns lite i foten iallafall. Yunie var jätteduktig och tuffade på och nosade efter vägkanten.

Av deminasyunie - 5 februari 2013 13:00

Även idag gick jag & Yunie med Lidija & Lana till Erikslund fram och tillbaka. Först gick vi med vanliga gänget runt Enhagen. Så sammanlagt gick vi minst 8,7 km. Idag var det lockande att fuska med bussen pga fötterna men vi lät bli och klarade oss hem. Där verkade det som om Yunie och Lana kom in i andra rycket för de fick leka en stund på vår baksida. Vilken fart det var på Yunie! Roligt hade hon medan Lana försökte leta efter tuggben.
 
Innan Lidija och Lana gick hem så tog vi en liten paus hemma hos oss. Lana var ju i full fart med att busa och sno Yunies ben. Som tur var är Yunie så snäll så hon lät Lana tugga på benet en stund, men sen snodde hon tillbaka det! Tack för det trevliga sällskapet!

Av deminasyunie - 4 februari 2013 19:30

Idag har jag, Yunie och Lidija med Lana gått 8,7 km tillsammans på 1,5 timme . Så jag och Yunie var ute 2,5 timme i morse. Det var trevligt med sällskapet och det gör vi gärna om igen när, fötterna vilat upp sig lite. Men vi gick runt Enhagen innan också.

Av deminasyunie - 2 februari 2013 11:30

Idag har jag och Yunie gått 5,2 km hemifrån - Erikslund och tillbaka hemåt igen och det på 1 timme. Nu är både mina fötter och Yunie rätt så trötta, men skönt med lite omväxling på promenadslingan.

Ovido - Quiz & Flashcards