Korad Deminas Yunie

Alla inlägg under juni 2014

Av deminasyunie - 30 juni 2014 22:22

Idag på kvällen så lekte jag med Yunie en variant på kurragömma/sök med lite lydnad iblandad.  Det gick ut på att jag gömde mig på olika ställen på vår baksida och Yunie skulle söka efter mig. Det började med att jag gav henne kommandot ligg eller sitt + stanna kvar.  Av 7 gånger var det 1 gång hon fuskade och sprang efter innan jag hann gömma mig :p . Sen när jag gömt mig bad jag henne söka och det var riktigt roligt att se när hon sprang till dem ställen där jag brukar gömma mig men nästan alla gånger hittade hon mig nästan på en gång.  Desto klurigare blev det när jag bad henne ligga kvar ute och gick och gömde mig inne (altandörren öppen såklart) så gömde jag mig i förrådet/tvättstugan men hon hittade mig efter en stund. Det tog tydligen på krafterna för nu har hon sovit och snarkar för fullt i fåtöljen.

Av deminasyunie - 6 juni 2014 22:34

Årets första spår med Yunie avklarat i skogen. 200 meter med 3 träapporter + slut. 5 vinklar.Först var det lite hög nos men jag sa vad som gällde med "spåra" och sedan tuffade det på riktigt bra. Tror det var ett av de bästa spåret någonsin. Dagens belöning bestod av mjukost/skinkost, den var helt klart väldigt uppskattad. Medans jag gick spåret hade hon suttit och grinat/ylat.

Ovido - Quiz & Flashcards