Korad Deminas Yunie

Alla inlägg under november 2014

Av deminasyunie - 13 november 2014 21:54

Idag gick jag in i centrum hos en frisör för det var verkligen nödvändigt, men det ångrar jag bittert då hon klippte av 8 cm av håret i stället för de 4 cm, Hade jag inte bett henne sluta klippa hade jag nog blivit korthårig i nacken.

Jag visade att jag ville ha toppat till axlarna. Men den här frisörskan satte upp håret medan hon klippte så det var svårt att bedöma hur mycket hon klippte.När jag började känna att nu fick det räcka så sa jag till och det var verkligen tur annars hade jag varit tantklippt gissar jag. SÅ ALDRIG MER drop in klippning i Täby Centrum, Men jag fick visserligen tips på bra stylingprodukter.. Här har man sparat i flera månader för att kunna ha en liten svans, men nu ser det inte mycket ut & är allt slit borta. Dessutom gillar jag att ha axel långt hår..


Även idag har jag varit vakt åt Rufus och han har skött sig mycket bättre än gårdagen. På morgonen gick vi den sedvanliga promenaden med hundgänget. På eftermiddagen lekte Yunie och Rufus i vardagsrummet. De hade väldigt roligt och tur att det är klinkersgolv där. Precis när jag skulle hämta kameran slutade de leka, typiskt. Vi är inne på 9:e dagen med Rufus. Sen gick vi en eftermiddagspromenad.

Av deminasyunie - 12 november 2014 13:28

Sen 4 dagar har jag flyttat hemifrån. Börjar så smått få ordning o reda på sakerna. Är även hundvakt åt Rufus igen på dagarna. De trivs i varandras sällskap :) . Vilken dimma det var i morse på morgonpromenaden. Man började nästan undra om man skulle hitta tillbaka hem. Men det gick bra! Rufus är väldigt ivrig när han kommer på morgonen.   

Ovido - Quiz & Flashcards