Korad Deminas Yunie

Alla inlägg den 11 mars 2016

Av deminasyunie - 11 mars 2016 20:18

När jag räknade efter i kalendern idag upptäckte jag att jag räknat fel på dagar efter Yunies korsbandsoperation. Så det blev ju lite att ändra och korrigera många inlägg på facebook och i bloggen.  I alla fall så är det

Imorse gick jag upp klockan 6:00 eftersom vi skulle ha ”trädmöte” om björken som efter mycket kämpande endast ska belysningsbeskäras av kommunen/ncc  men villkoret var att det inte ska ske under den ”blödande/savande perioden för då kan trädet dö och det vill jag inte efter allt man har gott igenom för trädets skull. Jag kan nog säga med all säkerhet att det är nog Sveriges mest älskade björk!  Vi gick igenom olika saker och vad som behöver förbättras runt trädgården.


 Innan de kom från kommunen och ncc så gick jag en runda runt kvarteret med Yunie och Lisa på 970 meter. Sen efter mötet gjorde jag och mamma sällskap med hundarna runt Enhagsparken. Tror rundan var på 3,3km men Yunie gick som mest då 35 minuter och i morse 22 minuter.  Men vi hade med vagnen som hon fick sitta mest i. Lisa fick springa lite lös under kontrollerade former i Enhagsparken medan Yunie satt i vagnen en hel del. Sen åkte jag och mamma till centrum och åt lunch. Passade på att köpa bra nya munkjackor på cubus till vettigt pris. Sen på kvällen gick jag först en egen kvartersrunda med Lisa och efter middagen gick jag runt  i skogen/kvarteret med både Yunie och Lisa. Nu sover de båda hundarna.


Skapa flashcards