Korad Deminas Yunie

Alla inlägg under september 2011

Av deminasyunie - 10 september 2011 23:00

inte jag alltså utan Yunie är nu nybadad efter gårdagens ultraljud så blev hon duschad med valpshampoo från Espreeserien så nu luktar Yunie bebispuder   . Jag lockade in henne med en liten bit oxfile´ i badrummet och då gick det så bra så. Först var det väl lite motvillligt men sedan njöt hon medan jag shamponerade in henne. Men hon njöt nog ännu mer när jag torkade henne torr efter duschen. Vad mjuk hon blev!

Av deminasyunie - 9 september 2011 22:15

Idag var kennelmamma Helena, mamma, jag och såklart Yunie på hennes andra ultraljud och eftersom veterinär Bosse inte var där idag hade vi en annan veterinär som heter Cecilia som fick göra dagens ultraljud. Hon kunde också helt tydligt se 3-4 fosterblåsor. De var tydligen i farten. Men Yunie var inte alls lika medgörlig som när Bosse gjorde ultaljudet då somnade hon nästan medan här gjorde hon allt för att böka och försöka inte att ligga på rygg. Men jag hade med mig min egen kamera eftersom man inte får ultaljudsbilder hos veterinärer och det kan ju vara roligt att ha kvar. Nu vägde Yunie hela 42kg. Sist vägde hon typ 39,05kg och det var för en vecka sedan så alla tror det är fler än 4st pga Yunies utökade volym.


Idag är hon alltså på dag 35 i sin dräktighet.

          

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards