Korad Deminas Yunie

Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Sök kurs för Birgitta och nytt tjänstehundstecken.

Av deminasyunie - 11 maj 2011 23:45

Idag har vi återigen varit på sök kurs för intruktören Birgitta Färdeman och man märker att man gjort det några gånger nu för man börjar få in de rätta rutinerna hur man ska göra, men nu måste jag börja träna mer lydnad så jag kan ha henne mer lös i skogen och så att hon lyssnar bättre på mig, men hennes uthållighet när man gjort en sak många gånger tryter ganska snabbt. Här är lite blandade kort från kursen samt Yunies nya tjänstehundstecken. Nu har vi äntligen bestämt oss vad vi ska vara i för grupp på Rottweilerklubbens årliga sommarläger och det blev sök gruppen, det blir nog en prövning.      


Yunie i full rulle ute och söker efter en figurant. Snabbt går det, men det syns nog dömma av bildkvaliten.           

 

 Här är vi påväg tillbaka från ett sök skick.


  

Här talar inruktören Birgitta om hur vi ska gå och när jag ska släppa henne för ett skick.

   Ganska hyfsad bild på Yunie och mig i Upplands Väsbys skogen.

   Yunie är taggad inför vad som komma skall   Här är en bild på Yunie som väntar på att bli iväg skickad för att söka efter mig av intruktören Birgitta.   Skicka iväg mig då matte!!!   Yunies fina nya tjänstehundstecken som är beställt från  http://www.mach.nu/

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av deminasyunie - 23 november 2016 21:45

  Idag har jag och Lisa varit på grundkurs i utställning för Gerard O' Shea för att se hur Lisa klarar sig i utställningsträning med just andra hundar och det gick jättebra. Gerard tyckte Lisa inte riktigt förstod vad som förväntades av henne.Men j...

Av deminasyunie - 11 mars 2016 20:18

När jag räknade efter i kalendern idag upptäckte jag att jag räknat fel på dagar efter Yunies korsbandsoperation. Så det blev ju lite att ändra och korrigera många inlägg på facebook och i bloggen.  I alla fall så är det Imorse gick jag upp klockan...

Av deminasyunie - 7 februari 2016 18:45

  Idag gick jag, Yunie och Lisa en lång morgonpromenad eftersom jag skulle iväg med Pia under dagen. Promenaden gick riktigt bra och Yunie kämpade på, det blev 3km. Men senare på eftermiddagen så skulle vi ner till mamma och pappa för vi blev bjudn...

Av deminasyunie - 6 februari 2016 23:45

Idag gick vi en helt annan promenadrunda på 2,4 km med både Yunie och Lisa. Det gick hyfsat för Yunie men mot slutet så började det linkas lite på benet, men då gick vi hem en stund till mamma och pappa eftersom vi var närmast där. Då passade jag på ...

Av deminasyunie - 5 februari 2016 23:45

Idag var Yunie trött efter gårdagens rehab så hon gick en kort promenad ner till mamma och pappa, men meningen var att hon skulle följa med mig och Lisa på morgonpromenaden. Hon var trött och valde att stanna kvar medan jag och Lisa gick själva. Efte...

Ovido - Quiz & Flashcards