Korad Deminas Yunie

Alla inlägg den 5 februari 2016

Av deminasyunie - 5 februari 2016 23:45

Idag var Yunie trött efter gårdagens rehab så hon gick en kort promenad ner till mamma och pappa, men meningen var att hon skulle följa med mig och Lisa på morgonpromenaden. Hon var trött och valde att stanna kvar medan jag och Lisa gick själva. Eftersom Lisa slutade löpa redan den 31 Januari fick hon återigen springa lös och det var härligt tyckte hon.  Men å andra sidan så fick de vara ute i trädgården i olika omgångar hela dagen om de ville ut eller vara inne. Sen på eftermiddagen så gick vi hem igen. På kvällen var det dags för kloklippning för Yunie och Lisa. Yunies klor var korta redan men Lisas har jag varit tvungen att klippa på minst 1 gång i veckan sen hon kom för att få ner dem till en bra längd och det man börjar se resultat nu. De har verkligen lyckats med hennes inkallningar för de fungerar jättebra och hon kommer när jag ropa på henne. Som kvällsgodis så fick de en halv oxstrupe var som jag fick dela på med en avbitartång. Just eftersom vi bara hade en kvar och det var inte det lättaste kan jag säga men det gick till sist. Sen fick de ett litet märgben var som belöning. 

Yunie fick nog skavsår från flytvästen igår på sitt ena juver, men kanske därför inte hade lust att simma. Idag har hon travat på själv med fina steg när hon fått varit ute i trädgården.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards