Korad Deminas Yunie

Alla inlägg den 4 november 2015

Av deminasyunie - 4 november 2015 19:48

Idag har vi gått 3 gånger på morgonen ca 8 minuter och sen tog jag Yunie i joggingvagnen ner till mamma och där stannade vi större delen dagen. Då fick Yunie gå ut i koppel 3 gånger i trädgården i sällskap utav mig. Sen gick vi hem för på eftermiddagen skulle jag, mamma och Yunie till Hundkuranten och sjukgymnasten Anna Nähl för att börja Yunies rehabilitering. Jag hade tydligen skött det bra hittills med Yunie men nu ska vi börja med lite andra saker också:

Kom igång med laser och water treadmill så snart som möjligt. 2 ggr/vecka i 3 veckor framåt, därefter ska en återkontroll göras för bedömning om simträning skall sättas igång.
Gå 4-6 ggr/dag ca 10 minuter om hon börjar belasta bättre kan du utöka 2 av promenaderna ca 5 min, alltså 15 min. Låt henne utföra sitt/ligg/stå 2-3 ggr/dag a ca 10 upprepningar
.

Yunie var inte svullen alls och ärret såg fint ut.


Jag tycker vi fick ett väldigt bra bemötande och Anna förklarade bra om hur hon tänkt osv.  Sen när vi kom hem gick vi 4 varv runt huset/8 minuter sen verkade det som om Yunies ben vart nöjd för idag.

Ovido - Quiz & Flashcards