Korad Deminas Yunie

Alla inlägg den 1 maj 2012

Av deminasyunie - 1 maj 2012 23:18

Idag åt vi hemmagjorda kycklingben och ris till middag. Jag har ju en matkvarn, tjuvaktig korp eller ett matvrak till hund som är lika snabb som en vessla när det gäller att få sig en tugga och idag vaknade Yunie till när jag hade kastat mina kycklingben i soppkorgen  . När mamma skulle ta ur den ur skåpet så ramlade det ut kycklingben ut på golvet  . Vem tror ni kastar sig över bytet och manglar in det i munnen   ? Jo, Yunie såklart! Jag försökte bända upp munnen men det blev ju bara tvärtom effekt – låsning av rottweilerkäkar. Naturligtvis hade jag ätit upp sparrisen till lunch   så det var ju bara att rusa upp till Willys och köpa sparris eftersom det kapslar in ben och vassa delar. Som tur är älskar Yunie sparris    som jag kokat innan så det var inga problem att få i henne en hel knippa sparris som hon dessutom senare gick och slickade skålen som hon ville ha mer sparris   .

Ovido - Quiz & Flashcards