Korad Deminas Yunie

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av deminasyunie - 14 maj 2012 23:26

Idag gick jag och Yunie skogrundan först på morgonen där träffade vi Chaggys husse Hasse och sedan gick vi ner till Enhagen. Vi var ute 1,5 timme. Nere vid Enhagen pratades om olika fotoprogram på datorn. Sen kom vi in på olika kurser bla Spåra kantareller. Hur vida det fungerade eller inte på deras hundar. Jag har provat att visa Yunie kantareller som visserliger var köpta, den hon fick lukta på åt hon upp. Undrar om hon skulle göra samma sak i skogen? De tips de fått var att man skulle lägga godis under kantatrellen, men då ställer jag mig frågan är det verkligen kantareller de letar då och inte godis. Så skulle man dessutom inte fått nudda kantarellen heller utan den skulle man hållla med pincett? Jag låter skeptiskt om det fungerar.

Sen gick vi allihop runt Enhagen och sen gick jag och Yunie hemåt.

Jag har tvättat 2 maskiner med kläder, bytt kattlådan.


På eftermiddagen ville Yunie bara vara ute 40 minuter sen vände hon och ville tvärt gå hem och om vi inte gick åt det håller så rörde hon sig inte ur fläcken. Kanske berodde på blåsten. Vi tog skogen som går bakom vårt hus och på stigen i ett träd var det två ekorrar som höll på att leka. Det såg Yunie och blev jätteintresserad av "korrarna". Så hon ställde sig mot tallen på 2 ben och försökte kolla var de tog vägen. Sen var det inte mer med det.

Ovido - Quiz & Flashcards