Korad Deminas Yunie

Direktlänk till inlägg 14 november 2015

Dag 29 Efter Yunies korsbandsoperation och uppfödarkonferens med svenska rottweilerklubben.

Av deminasyunie - 14 november 2015 20:54

Imorse gick vi upp tidigt eftersom jag skulle vara på Svenska Rottweilerklubbens föredrag om bla korsband   . Jag åkte dit med ett glatt sinne men frågan är hur glad jag var när jag kom hem.  Man kan ju strö salt i såren utan att veta. Annars var det ett givande föredrag som vi fick lyssna på med Ole Frykman   . Sen hade jag redan bestämt att jag skulle åka hem till Yunie. Hon har haltat väldigt mycket idag sa både mamma och pappa men jag gissar på att hon inte varit ordentligt smärtstillad eftersom hon kräktes upp sin frukost med medicinen i   . Eftersom jag varit på Väsby Djursjukhus hade jag köpt med mig ett pipdjur som ser ut som en plockad höna och den uppskattades mycket av Yunie   .  Mamma och jag gick en liten kort skogsrunda på några minuter med Yunie på eftermiddagen. Sen var hon trött så hon snarkade i sin biabed som tur var hade jag tagit med joggingvagnen i morse så det var bara att låta henne hoppa in i den så gick vi hem till oss och nu sover hon. Men man undrar hur mycket klor det var i Watertreadmillen eftersom Yunie luktar klor ännu, så luktade hon inte förra gången. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av deminasyunie - 23 november 2016 21:45

  Idag har jag och Lisa varit på grundkurs i utställning för Gerard O' Shea för att se hur Lisa klarar sig i utställningsträning med just andra hundar och det gick jättebra. Gerard tyckte Lisa inte riktigt förstod vad som förväntades av henne.Men j...

Av deminasyunie - 11 mars 2016 20:18

När jag räknade efter i kalendern idag upptäckte jag att jag räknat fel på dagar efter Yunies korsbandsoperation. Så det blev ju lite att ändra och korrigera många inlägg på facebook och i bloggen.  I alla fall så är det Imorse gick jag upp klockan...

Av deminasyunie - 7 februari 2016 18:45

  Idag gick jag, Yunie och Lisa en lång morgonpromenad eftersom jag skulle iväg med Pia under dagen. Promenaden gick riktigt bra och Yunie kämpade på, det blev 3km. Men senare på eftermiddagen så skulle vi ner till mamma och pappa för vi blev bjudn...

Av deminasyunie - 6 februari 2016 23:45

Idag gick vi en helt annan promenadrunda på 2,4 km med både Yunie och Lisa. Det gick hyfsat för Yunie men mot slutet så började det linkas lite på benet, men då gick vi hem en stund till mamma och pappa eftersom vi var närmast där. Då passade jag på ...

Av deminasyunie - 5 februari 2016 23:45

Idag var Yunie trött efter gårdagens rehab så hon gick en kort promenad ner till mamma och pappa, men meningen var att hon skulle följa med mig och Lisa på morgonpromenaden. Hon var trött och valde att stanna kvar medan jag och Lisa gick själva. Efte...

Ovido - Quiz & Flashcards