Korad Deminas Yunie

Direktlänk till inlägg 16 november 2015

Dag 31 efter Yunies korsbandsoperation och 3.e rehab tillfället på Hundkuranten/Dogland & Arninge Djurklinik

Av deminasyunie - 16 november 2015 20:19

Idag har jag och Yunie tagit det lugnt och inte gått långt utan mest runt huset för det verkar som om det blir bättre då när hon ska gå i watertreadmillen. Men först fick vi åka till Arninge Djurklinik och ha Yunies laserbehandling där men fortfarande med Frida, det var en procedur att få Yunie liggande på sidan men med lite mutor går allt. Man har ju märkt att Yunie har ont, men det är inte så konstigt iof men det gick jättebra!

Innan när vi väntade i väntrummet var det mycket dofter och vi passade på att väga Yunie och hon vägde 41,4kg.


Sen åkte vi bort till Dogland och blev väl mottagna av en kollega till Frida som heter Anne-Li som fick hjälpa oss idag med Watertreadmillen och det gick mycket bättre idag än förra gången även om man ser på Yunie att hon inte tycker om vattnet så jobbar hon på bra efter egen förmåga. Jag hade med mig smalgodis som är pyttesmå bitar och med mycket stöttning + lite pauser i mellanåt gick hon fint. Tassarna vill man ju ogärna blöta ner mer än nödvändigt.         Så hon visste inte riktigt hur fort hon skulle komma ur lådan när allt var tömt. Men dörren hittade hon gärna till när vi var klara. Godisskålen hittade hon också. Så tusen tack Frida & Anne-Li för idag. Yunie har varit lugn sen hon kom hem och sover nu i bia bädden.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av deminasyunie - 23 november 2016 21:45

  Idag har jag och Lisa varit på grundkurs i utställning för Gerard O' Shea för att se hur Lisa klarar sig i utställningsträning med just andra hundar och det gick jättebra. Gerard tyckte Lisa inte riktigt förstod vad som förväntades av henne.Men j...

Av deminasyunie - 11 mars 2016 20:18

När jag räknade efter i kalendern idag upptäckte jag att jag räknat fel på dagar efter Yunies korsbandsoperation. Så det blev ju lite att ändra och korrigera många inlägg på facebook och i bloggen.  I alla fall så är det Imorse gick jag upp klockan...

Av deminasyunie - 7 februari 2016 18:45

  Idag gick jag, Yunie och Lisa en lång morgonpromenad eftersom jag skulle iväg med Pia under dagen. Promenaden gick riktigt bra och Yunie kämpade på, det blev 3km. Men senare på eftermiddagen så skulle vi ner till mamma och pappa för vi blev bjudn...

Av deminasyunie - 6 februari 2016 23:45

Idag gick vi en helt annan promenadrunda på 2,4 km med både Yunie och Lisa. Det gick hyfsat för Yunie men mot slutet så började det linkas lite på benet, men då gick vi hem en stund till mamma och pappa eftersom vi var närmast där. Då passade jag på ...

Av deminasyunie - 5 februari 2016 23:45

Idag var Yunie trött efter gårdagens rehab så hon gick en kort promenad ner till mamma och pappa, men meningen var att hon skulle följa med mig och Lisa på morgonpromenaden. Hon var trött och valde att stanna kvar medan jag och Lisa gick själva. Efte...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards