Korad Deminas Yunie

Direktlänk till inlägg 29 november 2015

Dag 43 efter Yunies korsbandsoperation och återförening med Lisa (Yunies valp).

Av deminasyunie - 29 november 2015 21:12

Idag gick vi en mörgonrunda på 15 minuter och sedan åkte Yunie vagnen hem från mamma och pappa.  Eftersom vi skulle gå på promenad med Rickard med Lisa (som är Yunies valp).  De fick hälsa på varandra och Lisa försökte tvätta Yunies öron. Men det gick jättebra. Sen tog jag Yunie (tog med vagnen) men Yunie ville mest gå själv. Det fungerade jättebra så sammanlagt var vi nog ute på en 45 minuters promenad. Stundtals gick Yunie och Lisa bredvid varandra – de småtävlade lite med varandra om vem som skulle gå först. De verkar vara väldigt lika till både sätt och utseende.Kommer bra överens gör de också. Glömde ju naturligtvis ta kort.  Då Yunie satt i vagnen så var Lisa väldigt nyfiken. Kan ju avslöja att hon gärna ville åka i vagnen också för när Yunie inte var i den försökte Lisa hoppa in i vagnen. Sådan mor sådan dotter. Vi gick vägen mot Pia och Åke – gissa vad hon gick med raska steg mot deras uppfart och där var det bromskloss en stund. Men sen gick vi runt i parken och sedan hem igen. Efter det har Yunie varit väldigt nöjd och sovit men hon har varit ute 2 gånger i trädgården.  Vi hade i alla fall en trevlig eftermiddag tillsammans med Rickard och Lisa.

På kvällen åt jag lövbiff med potatisgratäng och då passade jag på att öva sitt,ligg,stå övningarna med Yunie och det låser sig mest vid kommandot ”Ligg”.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av deminasyunie - 23 november 2016 21:45

  Idag har jag och Lisa varit på grundkurs i utställning för Gerard O' Shea för att se hur Lisa klarar sig i utställningsträning med just andra hundar och det gick jättebra. Gerard tyckte Lisa inte riktigt förstod vad som förväntades av henne.Men j...

Av deminasyunie - 11 mars 2016 20:18

När jag räknade efter i kalendern idag upptäckte jag att jag räknat fel på dagar efter Yunies korsbandsoperation. Så det blev ju lite att ändra och korrigera många inlägg på facebook och i bloggen.  I alla fall så är det Imorse gick jag upp klockan...

Av deminasyunie - 7 februari 2016 18:45

  Idag gick jag, Yunie och Lisa en lång morgonpromenad eftersom jag skulle iväg med Pia under dagen. Promenaden gick riktigt bra och Yunie kämpade på, det blev 3km. Men senare på eftermiddagen så skulle vi ner till mamma och pappa för vi blev bjudn...

Av deminasyunie - 6 februari 2016 23:45

Idag gick vi en helt annan promenadrunda på 2,4 km med både Yunie och Lisa. Det gick hyfsat för Yunie men mot slutet så började det linkas lite på benet, men då gick vi hem en stund till mamma och pappa eftersom vi var närmast där. Då passade jag på ...

Av deminasyunie - 5 februari 2016 23:45

Idag var Yunie trött efter gårdagens rehab så hon gick en kort promenad ner till mamma och pappa, men meningen var att hon skulle följa med mig och Lisa på morgonpromenaden. Hon var trött och valde att stanna kvar medan jag och Lisa gick själva. Efte...

Ovido - Quiz & Flashcards