Korad Deminas Yunie

Alla inlägg den 9 december 2015

Av deminasyunie - 9 december 2015 23:45


Imorse fick Yunie gå en 7-10 minuters promenad ner till mamma med mig för eftersom jag inte hade något frukostbröd hemma så åt jag frukost med mamma och tog det lugnt. Yunie gick och la sig i sin biabed och sov en stund. Sen gick jag upp till mig igen själv eftersom jag fått samtal från kommunen igen som jag bett om att få en annan åsikt om träden, så vi får väl se om de får stå kvar. Medan jag väntade på att de skulle komma passade ja...g på att vädra och tvätta lite. Pratade med dem 35 minuter ungefär. Efter det gick jag tillbaka hem till mamma där Yunie var kvar. Hon hade både ylat och gråtit högljutt. Men när jag kom tillbaka igen så började Yunie tugga på sitt tuggben igen. Då var allt frid och fröjd. Sen blev det lunch som mamma gjorde köttfärsås och spagetti. När vi var klara gick jag och Yunie hem med vagnen på 10 minuter. Så åkte jag, mamma och Yunie som fick sitta i bilen (då är hon nöjd när hon får följa med).
När jag hade handlat färdigt och bla 2 nygräddade lussebullar så skulle jag gå upp till mormor med posten så var mat tjuven i farten – Yunie älskar lussebullar så jag lämnade matkassarna på egen risk och inte så förvånad när jag kom tillbaka hade Yunie snott och ätit upp en av lussebullarna. Hon var ju snäll nog att lämna kvar en i alla fall. Sen gick vi en liten runda på gräsmattan. Efter det körde vi övningarna som Yunie fått av sjukgymnasten.
På kvällen gick vi en promenad på 11 minuter upp och ner på gångvägen

Ovido - Quiz & Flashcards