Korad Deminas Yunie

Alla inlägg den 18 oktober 2015

Av deminasyunie - 18 oktober 2015 22:15


I natt somnade vi natten klockan 02:15. Var ute typ 2 minuter med Yunie, sen ville hon gå in igen. Hon stödjer fortfarande ogärna på sitt ben, men tar sig fram efter sin bästa förmåga. Nosen verkar fungera perfekt för henne runda bestod av att lukta/spåra rådjurslukt, sen passade hon på att ”boffa” lite på koltrastarna som var på besök i trädgården. Har även druckit självmant idag eftersom jag ökade foderransonen igen och bara av det h...ar hon varit piggare. Nu får hon 130 gram/2 för mindre mådde hon dåligt av (tack Frida för råd). Yunie har gått på den ransonen förut och varit slank på det.

Sammanlagt idag har hon varit ute 5 gånger 5 minuter och det har fungerat bra. Men hon vill ogärna stödja på sitt bakben men har gjort det lite grann 2 gånger idag. Det jag sett av Yunies operationssår så ser det väldigt bra ut, det vätskar inte alls. Hon har varit en hel del utan tratt och det fungerar när jag ser tendenser att Yunie vill slicka vid såret säger jag åt henne. På eftermiddagen gick mammas kusin med sällskap förbi. Yunie gillade att bli klappad. Pappa kom förbi och fick ett ryck att ansa nyponros häcken (försökte förklara) det här med JAS månaderna, men det argumentet gick inte hem. Har även pratat med Pia, mormor och syrran i telefon. Mamma kom förbi en stund på eftermiddagen. På kvällen var jag & Yunie ytliggare 1 gång 5 minuter. Sen har hon sovit, så summan av kardemumman verkade hon må bättre bättre utav foderökandet igen

Ovido - Quiz & Flashcards