Korad Deminas Yunie

Alla inlägg den 24 oktober 2015

Av deminasyunie - 24 oktober 2015 22:55


Idag vaknade jag 4:30. I natt så har Yunie sovit oroligt så vi återgår till smärtstillandet.  Annars verkar dagen har varit hyfsat och Yunie stödjer mer på sitt ben idag även om det är lite hoppande på 3 ben.  Hon har varit ute några gånger idag. På eftermiddagen kom hennes kompis Rufus som jag ska vara hundvakt åt 1 vecka. De är jätteduktiga tillsammans och man märker på dem att de förstår att något är galet. Sen kom mammas ena kusin Mia med sin man Birger och hälsade på hos mormor så jag gick och fikade med dem en timme.  Då fick Yunie vara i sin bur och Rufus fick vara lös. På deras reaktion när jag kom tillbaka så kunde man tro att jag varit borta flera dagar så glada blev de. Sen gick jag 1 timmes promenad med Rufus, men man märkte att han var mycket mer avvaktande när Yunie inte var med men han skötte sig jättebra. Sen fick de middag. Efter det så lagade jag middag och fick ”kökshjälp” av framförallt Rufus som hade hårbevakning på mina köttbitar.  De fick en liten bit var men inte vid bordet såklart. Sen har det tuggats tuggben. Sen fick de varsin kvällskissning för natten.  De råder inga problem med vaktstyrkan på någon utav dem så jag kan nog sova gott i natt.

Ovido - Quiz & Flashcards