Korad Deminas Yunie

Alla inlägg den 27 oktober 2015

Av deminasyunie - 27 oktober 2015 22:24

Idag vaknade jag klockan 5:00. Hundarna ville ha frukost klockan 6:00 och de fick det. Sen gick jag 2 små rundor runt huset med Yunie och efter det gick jag 1 timmes promenad med Rufus. Hade bara tänkt gå förbi hundgänget men sen tog jag och Rufus sällskap med Rottweilerna Zita som brukar gå förbi. Sen gick vi hemåt och tog det lugnt. Efter ett tag så upptäcker jag att NCC är utanför vid trädet men jag ringer mamma och ...pappa så de fick komma upp och vara med i diskussionen. Det verkar som om de inte pratar med varandra eftersom det ska komma en lantmätare och kolla gränserna. Sen försöker de få till en överenskommelse att vi ska gå med på om den står på kommunens mark att de ska fällas, men det kan de glömma för jag kommer skriva att vi motsätter oss en fällning av björkarna oavsett vilken mark de står på. Sen tog vi det lugnt igen och jag gick ytligare en timmes runda med Rufus. Efter det så var det soffläge och gissa vad- jag somnade ifrån alla program jag tänkt se. Annars kom det en granne och frågade om jag var intresserad att gå ut med deras hund men jag sa Nej där men tackade för förtroendet.
Men nu blir det en sista runda innan vi går och lägger oss för natten. I alla fall ser Yunies operationsärr väldigt fint ut. Idag tog vi av plåstret så det får lufta. Imorgon blir det stygntagning. Idag har hon Yunie gått på alla fyra ben, men stundtals ont har ont haft. Dagen verkar ha varit bra för hundarna i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards