Korad Deminas Yunie

Alla inlägg den 26 oktober 2015

Av deminasyunie - 26 oktober 2015 22:30


Idag vaknade jag klockan 05:00 men natten har varit bättre än föregående. Yunie och Rufus har tagit det lugnt men det märks att Yunie har piggnat på sig eftersom jag kommit på henne att vara på väg upp i sängen. Vilket är förbjudet område just nu eftersom hon inte får hoppa upp i möblerna. Sen gick jag och Rufus 1 timmes promenad. På eftermiddagen när jag och hundarna ska gå ut i trädgården så ser jag några vid ...björkarna och då frågar jag vad de är frågan om men jag misstänker varför. De säger att björkarna ska fällas men jag har överklagat gränsutmätningen för flera stolpar sitter på fel ställen enligt tomkartan. Så jag är ganska vass i tonen om att de dessutom ska avisera sina besök innan de kommer (vilket de i princip aldrig har gjort). De åker härifrån i alla fall.
Sen på eftermiddagen har jag fått ”joggingvagnen” till Yunie och det tar en stund att skruva ihop den, men på kvällen tar vi en tur med den och det var med blandade känslor, men kan ju lugnt säga att Yunie är bra på att skrämmas även om hon sitter i vagnen. Men sen sov de väldigt bra och uppenbarligen jag med eftersom jag somnade till veterinärerna på tv. Men vaknade vid 22.30 så stängde jag in Yunie i buren för natten och Rufus hoppade upp i min säng.

Ovido - Quiz & Flashcards