Korad Deminas Yunie

Alla inlägg den 30 oktober 2015

Av deminasyunie - 30 oktober 2015 19:46


  Det har gått jättebra med Yunie och Rufus   . Idag fick vi i alla fall lite sovmorgon till klockan 06:30   . Bara för att jag skrev att Rufus inte norpat någonting så måste han tydligen leva upp med ”gamla synder” han gjorde en favorit i repris och snodde en delicatoboll ur min hand dessutom   ?! Men det är tur att han är så söt så jag blev bara arg för stunden men sen var det bra    . Igår gick jag 2 långpromenader med Rufus och flera varv runt huset.


Idag märkte man på Yunie att hon haft ont i sitt ben, men hon klagar inte speciellt mycket. Jag lyfte upp henne i sängen i natt eftersom Rufus redan barkaderat sig där. Nu har han lärt sig att dela på sängen och inte preja mig. Men det är mysigt med lite hundgos.  I morse ville Rufus ner till Enhagsparken (även om jag bara tänkt gå förbi). Det var ett himla tjat om det var en olycka. Undrar om de sagt samma sak om de råkat ut för det själva? Sen blev man beskylld för att ha ringt kommunen om att det är lösa hundar där men då blev jag väldigt förolämpad! Som jag sa om det hade varit jag hade jag gjort det för flera år sen i såfall! Men jag har bara sagt saker till en person i sällskapet så det är ju inte så svårt vem som hört det. Oavsett vad som hänt eller inte är det Yunie och jag som får lida mest av vad som hänt. Men händer det någon annan något så har jag varken hört ,sett eller liknade.  Det ska jag komma ihåg!


Sen har jag, Yunie och Rufus tagit det ganska lugnt idag. Senare på eftermiddagen gick jag en först 10 minuters sträcka med Yunie i sällskap av Rufus eftersom han blir så ledsen när han blir lämnad. Efter de 10 minuterna så gick jag hem och lämnade av Yunie i sin bur så hon fick vila. Efter det gick jag och Rufus 1 timmes promenad och nu sover busarna.        

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards